måndag 18 november 2013

Osexig lunch och minskad aptit

Den nyss gångna veckan tog sig ett lite dramatiskt slut för oss. Jag han på kort tid debutera i ambulans, kopplas mot EKG, få olika dropp, skiktröntgats, kontrollera njurar, bukspottskörtel och gallblåsa med ultraljud plus ett otal andra prover. Jag är frisk, hemma igen och mår förträffligt. Om än lite medtagen och trött. Två av läkarna jag träffade äter också LCHF-kost och gav mig ingen anledning att sluta med det. Tvärtom. Det tycker jag var lite roligt. 

Dramatiken förde dock med sig att det har blivit lite si och så med aptiten. Mina portioner har blivit väldigt små och jag har inte njutit som vanligt. I går stannade vi bara hemma och njöt av varandra. Då passade vi på att låta två majskycklingar tillagas på låg temperatur, 80 grader, under i stort sett hela dagen.

Dagens lunch idag njöt jag däremot av och det är jag så himla glad över. Jag är frisk och matglädjen är återfunnen. Tre ingredienser bestod den av och bilden av den nedan kvalar enkelt in på listan över de mest osexiga rätterna jag fotat. Men jag njöt!

Isbergssallad, kyckling och kall sås

Den kalla såsen gjorde jag genom att blanda créme fraiche, majonnäs, tomatpuré och sambal oelek. Smaksätt med salt. På salladen hade jag bara olivolja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar