lördag 28 juni 2014

kolhydratlågt på Espresso House?

När vi gick hem igår var det sista dagisdagen innan sommarlov. Barnen tyckte att vi skulle fika på Espresso House och jag kände mig som en god mor när jag lät deras önskan gå i uppfyllelse. Saft, kaka med godis, läsk och chokladboll föll valen på. Deras val av fika är verkligen representativt för EH. Kaffe med chokladsås och smaksirap, milkshake, kakor, söta scones med sylt med mera. Det är svårt att hitta något som inte är fullproppat med socker. Det är ett helt enkelt ett sockerheaven för sockerälskare. Men! jag får numera alltid ovispad grädde i kaffet då jag är där och idag fick jag även syn på nötterna och mandlarna på bilden. Det är i alla fall ett steg i rätt riktning för oss som unnar oss att avstå sockret och ett tecken på en vilja att försöka tillfredsställa en bredare publik.
 
Jag smakade inte dem och misstänker att yoghurten är sötad och chokladen var inte supermörk men hursomhelst är det ett gott tecken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar