måndag 17 mars 2014

Mitt kylskåp

I mina tonår städade jag hotellrum på somrarna. Det var otroligt spännande att smyga in hos andra människor och se hur de hade det. På dagarna träffades och pratade vi i matsalen och receptionen men det var på deras rum som jag i min ensamhet verkligen lärde känna vilka de var. Jag var för feg för att prova deras kläder, titta i deras väskor eller krypa ner under deras täcken. Deras rum skvallrade så mycket om vilka de var. Var de typen med kalsonger på golvet, medhavd kaffekokare, hänglås på väskan, billigt schampo, dyrt schampo. Allt noterades i tankarna och gav mig förmånen att lära känna dem på lite olika plan. Att smygtitta i andras badrumsskåp är ju en sån där klassiskt blottande sak men att titta i andras kylskåp! Å det finns inget som är så spännande. När jag får chansen blir jag ofta så exalterad och distraherad av min inre röst som säger "passa nu kvick på att se vad som finns i den här kylen" att jag när dörren stängs besviket konstaterar att jag missat alltihop. Trosor på golvet eller ej, men inget är väl så blottande som ditt kylskåp. Här är mitt. Rakt upp och ner. Helt naket. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar