måndag 30 december 2013

Kokekorv

Min pappa är verkligen världsbäst och den bästa av pappor. När det kommer till matlagning har han dock inte mycket att komma med. I jul har han gjort två sorters egen korv och de smakar gudomligt. Det är ju så att man nästan blir lite orolig. Det ska liksom inte vara på det viset med min pappa. Jag minns bara att min mamma var hemifrån en gång under min uppväxt. Hon var i Blekinge och jag var åtta år. Mitt minne är tydligt då Pappa frustrerat frågar mig var receptet på kokta makaroner och stekt falukorv finns samtidigt som han krafsar i skåpet bland mammas receptpärmar. Jag lagade de där makaronerna och falukorven och allt slutade lyckligt. Mamma kom hem och har sedan dess stått för den utsökta maten i mitt barndomshem. Till i år då han kommer dragandes med de här rackarna och gjorde sin matnörd till dotter mäkta imponerad. 


Pappa har dessutom födelsedag idag och levererade dessa till födelsedagslunch med oss. Grattis! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar