fredag 11 april 2014

Kokosströssel till glass och andra desserter

För att göra hallonglassen lite roligare, godare och mer elegant en dag fick jag för mig att göra ett kokosflarn. Jag började med att rosta kokos i torr stekpanna tills den fick fin färg. Rör om hela tiden och passa noga stekpannan då det går väldigt fort från det att kokosen tar färg till den blir bränd. När den var fint rostad tillsatte jag en kula smör och en gnutta honung. Det blev inget flarn men väl ett härligt strössel som passade minst lika bra till desserten som mitt tilltänkta flarn hade gjort. Så kan det gå.


Kokosströssel

Se recept i texten ovan.

Hallonglass

frysta hallon som kokats upp och saftat sig
mosad avokado
honung
naturell fet yoghurt
vispad grädde

Blanda alla ingredienser, med mixer eller gaffel och smaka dig fram vilka proportioner som faller dig bäst i smaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar