torsdag 13 november 2014

The flying elk - lchf på stan


Det här kan vara jordens bästa citat. Jag är inne i tryffelfällans hårt gripande klor sedan en tid tillbaka. Å så gott det är. Jag har hittat en konkurrent till Alejandrosalamin i delikatessen. Nämligen tryffelsalami. Jag är helt såld på den. Den är så god att det inte går att vara tyst när man äter den. 

Ikväll gjorde jag mitt andra besök på den fantastiska restaurangen The flying elk. När jag steg in genom dörren möttes jag av affischen på bilden ovan. Det kan ju bara sluta bra tänkte jag och gick in. Jag fick ett bord i puben och oj vad gott jag åt. Det var ingen hejd på smakerna och på den ganska korta tid jag besökte restaurangen satte jag i mig en förrätt, två snacks och ett glas champagne. Jag åt tartar på sotad biff med hyvlad anklever, spenatsallad och majonnäs på fettkappan smaksatt med tryffel och de två snacksen petit-chouer fyllda med beer cheese samt mandelpotatischips med tryffelmajonnäsdip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar