söndag 1 juni 2014

Välkommen hem!

Efter att ha spenderat de flesta dagar hemifrån denna vecka var det skönt att i kväll välkomnas av egna mogna jordgubbar. På morsdag förra helgen fanns det en röd liten gubbe som jag och min svärmor delade på. Idag fanns en halv liter. Vilket välkomnande! 


På väg från ett ställe till ett annat idag fick jag äntligen till ett besök på pelargonhuset som jag länge önskat få besöka. Det ligger utanför Vinslöv och för en sann penargonälskare är växthuset med sjuhundra sorters pelargoner väl värt ett besök. Sju nya sorter fick följa med mig hem. Jag har aldrig varit ett fan av Coca Cola men jag kunde inte motstå den av doftpelargonerna som påstods lukta Coca Cola. När man rör vid bladen sprider sig en doft av den sockersliskiga sörjan som ju faktiskt har en ganska angenäm doft. Trots allt. 

Doftpelargonen Torento eller "Coca Colapelargon"

Hängpelargonen Golden baby



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar