onsdag 5 februari 2014

Kära läsare!

Maten är central i min familj. Min man har numera vant sig vid att slå upp ögonen på morgonen och mötas av frågan "vad ska vi äta idag?". Jag älskar när vår fyraåring spekulerar i vad det blir för mat på dagis eller undrar över vad vi ska äta till frukost nästa morgon. Lika glad blir jag när jag får meddelanden i kommentarer, på mail och sms om att läsare inspireras av min mat. Det är precis just då jag känner mig lyckad som matfantast, mamma och bloggare. Då mår jag riktigt bra långt in i hjärtat. Min önskan är att inspirera. Att visa hur lågkolhydratkost, som i media ofta framställs som extremkost, inte alls behöver vara särskilt konstig. Att vi som äter enligt LCHF inte bara äter blodiga entrecoter med bearnaisesås till varje mål. Jag vill med mina taffliga mobilbilder visa hur vardag och fest ser ut när det kommer till maten hos en familj som lever som bäst på lågkolhydratkost. Här och nu, inga krusiduller. Viljan att visa vad vi äter och att nå ut med recept och inspiration är större än den att ta vackra bilder med avancerad kamerautrustning. Jag är glad och tacksam över mina följare och hoppas att jag får fortsätta inspirera och sprida recept på det jag gillar allra mest. God och hälsosam mat! 

Nedan syns bilder från två läsare som även skickat bild på min mat. Kul! Tack!

Wrap med skinka, ost och tomat

Thaigryta med räkor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar