onsdag 6 november 2013

Bloggpremiär med onsdagspizza

En blogg. Jag har en blogg. Den ska jag fylla med min passion. Med det som gör livet värt att leva och dagligen förgyller mitt liv. Mat! Om mat som är god, nyttig, snygg, sexig, välgörande och som inspirerar mig. Mat när den är som bäst; enligt LCHF.
Kring mitt bord smalas min familj och mina vänner. Idag serveras pizza. Istället för mjöl i bottnen rev jag blomkål som binds ihop med ägg och smaksätts med ost. Se recept nedan.


Pizzan slank ner i magen direkt efter gräddning. Bilden ovan visar den före ugnen.
 
Receptet på pizzabotten är hämtat ur senaste numret av "Allt om LCHF" (10/2013)
 
Pizzabotten
1 blomkålshuvud
2 paket mozzarella
2 ägg
salt och peppar
Mixa blomkål och blanda med övriga ingredienser. Bred sedan ut smeten på bakplåtspappersklädd plåt.
 
Topping
Som topping hade vi tomatsås på krossade tomater med tomatpuré, Västerbottensost, Serranoskinka, sardeller, oliver samt skogschampinjoner som först frästs i smör tillsammans med schalottenlök, vitlök och persilja.

2 kommentarer:

  1. Det ser fantastiskt gott ut! Den kommer testas i helgen:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter gott Britta! Underbart med en blogg från dig :) Ska absolut lägga till dig som favoritlänk på min blogg - även om jag inte är så flitig längre! Kram

    SvaraRadera