tisdag 15 april 2014

Påskgodis low carb - chokladdoppade cashewnötter

Häromdagen kom jag på att jag ska doppa cashewnötter i choklad och ha som påskgodis. I eftermiddag gjorde jag dem. Nu frågar jag mig varför jag inte kommit på detta tidigare. Det är ju supergott och så snabbt fixat. Nu blir det kanske ingen ischoklad i jul när denna konkurrent har dykt upp. Fast det ena behöver ju i och för sig inte utesluta det andra...

När jag ändå var i farten doppade jag några jordgubbar som min mamma kom med idag. Jag smälte chokladen över vattenbad och kryddade med en nypa vaniljpulver. Låt chokladen vara naturell eller krydda med det som du tycker om som exempelvis vanilj eller kanel eller kardemumma eller likör eller lakritspulver eller ingefära eller citron eller apelsinskal eller chili. Ja, ni fattar, i ett chokladälskande hem kan man krydda choklad med precis vad som helst. 

 
 
 

Chokladcashew - påskgodis

100 gram 85% choklad 
2,5 dl cashewnötter 
1 krm vaniljpulver

Smält chokladen över vattenbad. Tillsätt vanilj och nötter. Blanda så att alla nötter är helt täckta i choklad. Låt nötterna torka utspridda på bakplåtspapper. 

2 kommentarer:

  1. ser gott ut och enkelt.... får testa i påsk

    SvaraRadera
  2. Are you looking to make cash from your traffic by popunder advertisments?
    In case you do, did you take a look at Ero-Advertising?

    SvaraRadera