torsdag 13 mars 2014

Ost- och skinkmuffins till soppan?

Dessa ost- och skinkmuffins gjorde jag för någon vecka sedan. När jag skapade dem i mina tankar tänkte jag nog att de kanske skulle hamna på överraskningsfrukosten jag planerade för honom, världens bäste make, men istället blev de uppätna till någon torsdagssoppa redan samma dag. På frukosten serverades annat och förresten var den ganska kraftiga smaken från bland annat västerbottensost bättre lämpad till ett soppmål än en frukost. Eller varför inte på en utflykt i det blå.
 
 
 
Ost- och skinkmuffins
 
ca 20 stycken
 
6 ägg
6 dl Västerbottensost
2 tsk oregano
200 gram keso
1,5 dl grädde
1 pkt bacon
100 gr rökt skinka
vitpeppar
ca 20 cocktailtomater
 
Strimla skinka oh stek baconet. Dela bacon i små bitar och blanda sedan med alla ingredienser utom tomaterna. Fördela i muffinsformar och lägg en tomat på varje muffins. Grädde i mitten av ugnen på 175 grader tills de har fått fin färg och stannat, tio till femton minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar